Inpakken! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Karlijn . - WaarBenJij.nu Inpakken! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Karlijn . - WaarBenJij.nu

Inpakken!

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

03 September 2012 | Nederland, Breda

Nog een dikke week en dan is het zover, het komt opeens wel heel erg dichtbij: Ik ga naar Istanbul! Alles en iedereen in Nederland ga ik achter laten. Het is een raar idee. Vorige week al afscheid genomen van mijn werk bij de Albert Heijn, wat na meer dan 3 jaar toch ook best wel even raar was, en dan aan het einde van deze week afscheid nemen van mijn vriendinnen, vrienden en familieleden op mijn afscheidsfeestje. Ik ga iedereen hier natuurlijk enorm missen, maar ik heb er ook heel erg veel zin in!
Dit is tegelijk het leukste en engste dat ik ooit in mijn leven heb gedaan. Maar ik weet dat als ik het nu niet doe, dat ik het dan nooit ga doen en dit is een geweldige kans. Ik heb mijn hele leven al willen reizen. Nieuwe plaatsen en culturen verkennen vind ik heerlijk. En Istanbul is zo’n veelzijdige stad. Ook al ben ik er al 2x geweest (nou ja eigenlijk 3x, maar de eerste keer was ik 1 dus dat telt niet), ik heb het idee dat ik de stad nog niet eens voor 10% ken. Dus ik ben heel erg benieuwd hoe het is om daar te gaan wonen!
Ik ben ook erg benieuwd naar de universiteit. Want er moet natuurlijk ook gestudeerd worden! Op de foto’s ziet het er prachtig uit, maar het schijnt wel midden in een soort industriegebied te liggen en het is minstens een uur reizen naar het centrum van Istanbul, dus dat is wel jammer. Het is wel een zeer moderne private universiteit, dus ik ben benieuwd hoe het er uit ziet.
Ik ga het gewoon allemaal op me af laten komen. Ik ben al heel blij dat het me gelukt is om dit allemaal te regelen en de komende week ga ik me vooral bezig houden met wat ik mee moet nemen. 2 koffers, 46 kilo, 3 seizoenen, 4,5 maanden. Dat moet goedkomen! Toch?
Ik hoop op dit blog regelmatig updates te plaatsen van mijn belevenissen in Istanbul, zodat jullie een beetje op de hoogte kunnen blijven van wat ik daar allemaal meemaak!

Liefs Karlijn

  • 03 September 2012 - 17:53

    Steffie :

    Woehoeeee, eerste reactie!

    Heel veel plezier Kaks! Ik ga je blog natuurlijk heel nauw volgens, maar ik verwacht alle roddels uit de eerste hand te horen natuurlijk ;) Alvast heel veel plezier je laatste week in Nederland en je afscheidsfeestje en natuurlijk een ontzettend leuke, toffe, te gekke, idiote tijd toegewenst in Turkijke :)

    Liefs

  • 03 September 2012 - 19:54

    Hettie:

    Eerst wilde ik klikken op 'vind ik leuk' maar toen bedacht ik me. Vind ik het echt wel zo leuk? Jawel, hoor, ik denk dat het voor jou een onvergetelijke ervaring wordt (zo hebben wij onze buitenlandperiode tenminste ook ervaren). Het zal een periode worden waarin je ongelooflijk veel levenservaring op gaat doen en ik denk dat dat mooi en goed is. Aan de andere kant weet ik dat ik je enorm ga missen, je gezelligheid in huis, ons gezamenlijke kopje koffie en lekker shoppen in de stad. Maar lieve meid, ga lekker genieten in Istanbul, we komen je gelukkig tussendoor nog een keer opzoeken daar, dat maakt het weer wat makkelijker. Fijne tijd! Liefs van mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Op 12 september vertrek ik voor 4,5 maand naar Istanbul, Turkije om daar een aantal keuzevakken voor mijn opleiding Economie en Bedrijfseconomie te gaan volgen aan de Sabanci Universiteit. Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 15797

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 12 Augustus 2014

The next adventure: Hanoi

12 September 2012 - 13 Juni 2013

Studieperiode in Istanbul

Landen bezocht: